Facebook nieuwsfeed verandert: Gevolgen & Tips voor u Social Media Campagnes

Voor advies, coaching of meer informatie over de inzet van Social Media Marketing voor uw organisatie of bedrijf en de diensten van Freezer Media kunt u vrijblijvend contact opnemen: Freezer Media

Tijdens zijn introductie vertelde oprichter Mark Zuckerberg dat inmiddels meer dan 50% van de content die via Facebook wordt gedeeld, bestaat uit foto’s en visuele content. Op zich is dit geen schokkend nieuws. Veel merken hebben al ondervonden dat postings met fotografie – die aansluiten bij de doelgroep – de meeste interactie genereert. Het vernieuwde design van de nieuwsfeed is gebaseerd op dit gegeven en is veel visueler opgezet dan zijn voorganger. Globaal gesproken zijn er drie belangrijke veranderingen:

  • Postings zijn veel visueler, rijker (qua informatie en context) en zullen daardoor ook meer interactie genereren.
  • Gebruikers kunnen kiezen tussen verschillende filters (onder andere vrienden, hechte vrienden, foto’s, merkpagina’s, games en muziek).
  • Facebook zal een consistente gebruikerservaring bieden op alle platformen: desktop, tablet en mobiel.

Voor het hele artikel:
www.frankwatching.com

20130507-131742.jpg