Alle formaten voor de belangrijkste Social Media Platformen op één rij

Zelf loop ik er ook contant tegenaan, wat was ook alweer het formaat van de Facebook omslagfoto! Aangezien de formaten van sociale netwerken zoals Facebook en Twitter weleens veranderen. Na  de veranderingen, zoals onlangs die van YouTube nog niet zo lang geleden, ziet je visuele profiel er al snel onvolledig of slordig uit.

Daarom leek het mij wel handig om de actuele formaten op één rij te hebben:

Hierbij de belangrijkste formaten op één rij

Facebook

  • Omslagfoto: 851 x 315 px
  • Profielfoto: 180 x 180 px

LinkedIn

  • Omslagfoto: 646 x 220 px
  • Profielfoto: 100 x 60 px

Twitter

  • Omslagfoto: 520 x 260 px
  • Profielfoto: 81 x 81 px

Google Plus

  • Omslagfoto: 2120 x 1192 px
  • Profielfoto: 270 x 270 px

Pinterest

  • Profielfoto: 160 x 165 px

Instagram

  • Profielfoto: 110 x 110 px

YouTube

  • Cover art: 2560 x 1440 px
  • Cover art safe area: 1546 x 423 px

Alle formaten voor de belangrijkste Social Media Platformen op één rij


Facebook heeft voorwaarden aangepast voor Facebook bedrijfspagina’s

Facebook heeft de voorwaarden aangepast voor Facebook bedrijfspagina’s. Deze keer zijn ze flink versoepeld. Het is voor bedrijven nu nog makkelijker geworden om een promotie, actie of wedstrijd op Facebook te creëren en te beheren.

Wat is er nu allemaal veranderd;

  • Acties en wedstrijden voeren in de tijdslijn zonder dat je daarvoor een aparte app of tab hoeft te maken.
  • Inzendingen verzamelen van fans en non-fans op de fanpage tijdslijn.
  • Inzendingen verzamelen van gebruikers die reageren op een bericht of een bericht.
  • Inzendingen verzamelen door gebruikers een bericht te laten sturen aan de fanpage.
  • Stemmen verzamelen via likes (nieuwe pagina likes of  likes van berichten).

Facebook heeft voorwaarden aangepast voor Facebook bedrijfspagina's | Freezer Media

Er is slechts één ding waar je je wel aan moet houden en dat betreft “tagging”.  Je mag gebruikers namelijk niet vragen mee te doen aan een promotie of actie door zichzelf te taggen in afbeeldingen.

Hierdoor wordt het voor bedrijven (zzp-ers / MKB) nu veel gemakkelijker om meer betrokkenheid te creëren. En door middel van de bericht functionaliteit kan er eenvoudiger contact worden gelegd over een promotie, actie of wedstrijd.

Zie hier de twee officiële berichten van Facebook : Facebook for Business / Facebook Promotion Guidelines